راه‌اندازی کسب و کار
صنعت و تولید
تجارت بین‌الملل
بهداشت و سلامت
صنعت گردشگری
فرهنگی و هنری

پنجره واحد مناطق آزاد

کیش

جزیره کیش در ایران بیشتر به عنوان منطقه‌ای برای تفریح و گردشگری شناخته می‌شود. این جزیره که اولین منطقه آزاد تجاری ایران در آن احداث شده، دومین جزیره بزرگ خلیج فارس است و علاوه بر جذب بیش از یک میلیون گردشگر داخلی و خارجی در طول سال، صنایع فعالی در حوزه‌های تجهیزات برقی، الکترونیک، پوشاک، مواد غذایی و دارویی، تولیدات شیمیایی و سلولزی و حفاری فرا ساحلی دارد.

با این حال، طبیعت زیبا و منحصر به فرد این جزیره، سواحل آرام و آب‌های شفاف و ماسه‌های مرجانی و پوشش گیاهی خاص این جزیره باعث شده بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها در این جزیره در حوزه‌های گردشگری و خدمات مربوط به آن صورت گیرد.

دسترسی آسان کیش به بازارهای سرزمین اصلی و بازارهای کشورهای همسایه، به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس، در کنار موقعیت استراتژیک و دسترسی‌های ویژه این جزیره به مسیرهای بازرگانی بین‌المللی و زیرساخت حمل و نقلی پیشرفته آن، باعث شد در سال ۱۳۷۲ اولین منطقه آزاد تجاری – اقتصادی ایران در این منطقه و در جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک، آغاز به کار کند.

مهم‌ترین مأموریت‌ها و اهداف منطقه آزاد تجاری – صنعتی کیش گسترش صنعت گردشگری، امور بانکداری، خدمات فرهنگی و رفاهی، توسعه صنایع پیشرفته، خدمات پزشکی فرامرزی، صنایع الکترونیکی، خدمات پشتیبان نفت و همچنین ایجاد بورس‌های خدمات تجاری نفت و کالاهای نفتی و مرکزیت یافتن در زمینه نمایشگاه‌ها و همایش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای است.

مساحت جزیره کیش حدود 91 کیلومتر مربع در 18کلیومتری کرانه جنوبی ایران، در محدوده شمالی خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیمات سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد. ویژگی های جغرافیایی کیش از جمله قرارگیریِ آن در منطقه جغرافیایی استراتژیک خلیج فارس، آب و هوای مطلوب در 8 ماه از سال و دارا بودن سواحل مرجانی این جزیره را برخوردار از موقعیتی ممتاز از حیث گردشگری و تجاری نموده است.

جزیره کیش به عنوان مروارید گردشگری خلیج فارس با دسترسی به آبراهه‌های آزاد جهانی و مجموعه منحصر به فردی از امکانات فرودگاهی و بندری، حمل و نقل، امکانات اقامتی پیشرفته، بورس بین المللی اوراق بهادار، نفت و محصولات پتروشیمی، خدمات بانکی و بیمه‌ای و امکانات و زیرساخت‌های قدرتمند و نوین گردشگری، فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارزشمندی را پیش روی فعالان اقتصادی گشوده است.

امروزه توانسته‌ایم با ایجاد یکپارچگی در سازمان‌ها و مراکز تصمیم‌گیری، بوروکراسی اداری را به حداقل رسانده و روند فعالیت را برای تمامی فعالان اقتصادی که تمایل دارند در قطب گردشگری ایران و منطقه‌ای پیشرو در صنایع و فناوری‌های نوین سرمایه‌گذاری کنند، آسان کنیم.

رحیم سرهنگی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش

 

مزایای اختصاصی کیش

5,448

شاغلین در شهرک های صنعتی

590

حجم سرمایه‌گذاری خارجی(میلیون دلار)

266,073

حجم سرمایه‌گذاری داخلی(میلیارد ریال)

مزایای ویژه و منحصر به فرد منطقه آزاد کیش :

  • جذابیت های بی شمار گردشگری
  • دسترسی کیش به آب راه های آزاد جهانی
  • ورود اتباع خارجی بدون اخذ روادید
  • موقعیت استراتژیکی و نزدکی به مناطق نفت خیزعسلویه
  • برخورداری از منبع انرژی (سوخت گاز) مستقل از سرزمین اصلی
  • دارا بودن خط هوایی مستقل و خطوط کشتیرانی با امکان حمل خودرو
  • سطح بالای امنیت و آرامش اجتماعی و پا یین بودن سطح ناهنجاری های اجتماعی
  • وجود امکانات حمل و نقل مناسب درون شهری
  • کنترل نسبی آلاینده های محیط زیست
  • دسترسی و نزدیکی به بنادر و شهرهای بین المللی منطقه همچون دبی، شارجه، منامه و دوحه

محورهای اصلی کسب و کار در منطقه

صنعت گردشگری

خدمات پشتیبان نفت

صنایع شیلاتی

پارک انرژی

گالری

راه‌های ارتباطی

ارتباط با مدیر سرمایه‌گذاری منطقه

0764-4422141-2
نسخه بتا