راه‌اندازی کسب و کار
صنعت و تولید
تجارت بین‌الملل
بهداشت و سلامت
صنعت گردشگری
فرهنگی و هنری

پنجره واحد مناطق آزاد

تجارت بین‌الملل

◄ 6 گــــروه خــدمـــت اصـــلـی 18 خــــدمـــت قــابـــل ارائـــه

موضوع خدمت تجارت بین‌الملل کلیه خدماتی را شامل می‌شود که به صادرات، واردات و رویه‌های گمرکی مربوط به آن می‌پردازد. مخاطبان این موضوع خدمت، فعالان اقتصادی‌ و تولیدکنندگانی هستند که پیش از هر اقدامی می‌بایست ثبت سفارش کنند و پس از آن می‌توانند، بنا به نیاز خود، از خدمات واردات به منطقه، واردات به سرزمین اصلی از طریق منطقه (تبصره 2)، مجوز صادرات کالا از مناطق آزاد و سایر رویه‌های گمرکی استفاده کنند.

6

تعداد گروه خدمت

18

تعداد زیرمجموعه
ثبت سفارش واردات کالا به مناطق

از تاریخ 22 فروردین 1397 و براساس مصوبه کمیسیون اقتصاد دولت، ورود کلیه کالاهای تجاری به مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی نیازمند ثبت سفارش است و بدون آن امکان ترخیص کالا وجود ندارد. ثبت سفارش مجوز واردات کالا به ایران، پیش از اقدام برای واردات، انجام می‌شود.

واردات کالا به منطقه آزاد

واحدهای تولیدی در مناطق آزاد تجاری-صنعتی، برای تأمین مواد اولیه از خارج از کشور و بهره‌مندی از تسهیلات مناطق آزاد، از جمله تخفیفات عوارض گمرکی، بسته به نوع فعالیت‌شان نیازمند استفاده از خدمات گروه واردات به منطقه هستند.

مجوز بازرگانی

فعالان اقتصادی دارای مجوز اقتصادی، برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در زمینه صادرات و واردات کالا در مناطق، نیازمند مجوز بازرگانی هستند.

واردات به سرزمین اصلی از طریق منطقه (تبصره 2)

واردات به سرزمین اصلی از مسیر مناطق آزاد، را می‌توان با همان روال معمول واردات به سرزمین اصلی انجام داد، اما فعالان اقتصادی در صورت ثبت اظهارنامه واردات به سرزمین اصلی از طریق منطقه (تبصره 2) از مشوق‌ها و مزایای اختصاصی مناطق آزاد تجاری- صنعتی بهره‌مند می‌شوند.

صادرات کالا از مناطق آزاد

فعالان اقتصادی با اخذ مجوز از گمرک مناطق آزاد و شورای عالی مناطق آزاد مجاز به صدور کالاهای تولیدی در منطقه آزاد، به خارج از کشور هستند.

سایر رویه‌های گمرکی

صادرات مجدد کالای وارداتی که تغییری در آن به وجود نیامده، ورود موقت کالا برای مدتی مشخص به مناطق، خروج موقت از مناطق برای مدتی معین و همچنین بازگرداندن کالاهای واردشده به منطقه به مبادی اصلی، در این گروه خدمت قرار می‌گیرند.

نسخه بتا