راه‌اندازی کسب و کار
صنعت و تولید
تجارت بین‌الملل
بهداشت و سلامت
صنعت گردشگری
فرهنگی و هنری

پنجره واحد مناطق آزاد

قشم

جزیره زیبای قشم مشرف به تنگه هرمز و مجرای ورودی به خلیج فارس و دریای عمان است. این جزیره که بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فراساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از استراتژیک‌ترین جزایر ایران و خلیج فارس است که به دلیل خدمات سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری از آبراهه بین‌المللی و پارک‌های انرژی و زیست – فناوری آن شهرتی جهانی دارد. از سوی دیگر، ویژگی‌های طبیعی و تاریخی این جزیره، باعث شده قشم به یکی از مقاصد گردشگری اصلی در ایران تبدیل شود.

منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم، حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می‌شود. این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه‌ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال – جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌المللی شرق – غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌های این منطقه آزاد تجاری – صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌های انرژی است.

قشم بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس و یکی از مهم‌ترین جزایر ایران از نظر موقعیت استراتژیک است. اشراف بر تنگه هرمز و دسترسی به آبراه‌های بین‌المللی، بهره‌مندی از زیرساخت حمل و نقل ترکیبی مدرن و تأسیسات بندری برای کشتی‌های بزرگ و قرارگیری در نقطه‌ای کلیدی نسبت به چند کریدور ترانزیتی مهم جهانی در کنار ویژگی‌های طبیعی منحصر به فرد این جزیره که برای گردشگران جذابیت ویژه‌ای دارد، موجب شده است که قشم در میان مناطق آزاد تجاری و صنعتی ایران اهمیت ویژه‌ای داشته باشد.

ما در سازمان منطقه آزاد قشم در تلاش هستیم که با ساده‌سازی فرایندهای اداری و همراهی و همکاری حداکثری با فعالان اقتصادی، بستر مناسبی را برای سرمایه‌گذاری و توسعه تجارت و کسب و کار فراهم کنیم و باور داریم که همکاری این عزیزان مسیر رشد و توسعه قشم را هموار می‌کند، تا در آینده‌ای نزدیک، بتوانیم شاهد بارور شدن تمامی ظرفیت‌های تجاری، صنعتی و گردشگری این جزیره زیبا باشیم.

 

عادل پیغامی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم

 

مزایای اختصاصی قشم

3,402,000

ورود گردشگر

59,783

حجم اشتغال

93

ارزش تولیدات(میلیون دلار)

مزایای اختصاصی منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم

  • دسترسی به آب‌های بین‌المللی و تسهیلات بندری برای کشتی‌های بزرگ با ظرفیت بالای ۱۰۰ هزار تن
  • دسترسی به بازار مصرفی حاشیه خلیج فارس، کشورهای مستقل مشترک‌المنافع و کشورهای همسایه
  • قرارگیری در مرکز بازار انرژی جهان
  • زیرساخت شهری و حمل و نقل ترکیبی (فاصله نزدیک تا بندرعباس و راه آهن و فرودگاه بین‌المللی آن)
  • ظرفیت بالای سیاحتی، تفریحی و گردشگری با توجه به منابع طبیعی، تاریخی و فرهنگی جزیره
  • ظرفیت بالقوه در زمینه پرورش آبزیان دریایی

محورهای اصلی کسب و کار در منطقه

فعالیت های گردشگری

تجارت و خدمات تجاری

خدمات پشتیبان نفت

صنعت حمل و نقل

گالری

راه‌های ارتباطی

ارتباط با مدیر سرمایه‌گذاری منطقه

0763-5227844
نسخه بتا