دات نت نیوک

معرفی مناطق آزاد

سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند

: پشتیبان مناطق نفت خیز ایران و عراق

سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند

منطقه آزاد تجاري اروند بيشترين سرعت رشد را در ميان مناطق اقتصادي ايران داراست. اخيرا دو شهر نفت خيز خرمشهر و آبادان به اين منطقه آزاد ملحق شوند که در حاشيه غربي خليج فارس واقع است. مساحت منطقه آزاد تجاري اروند 34000 هکتار است و در گذرگاه رودخانه هاي اروند و کارون است. منطقه آزاد تجاري اروند با عراق و کويت هم مرز است. آنچه سبب برتري اروند از نظر فعاليت هاي اقتصادي مي شود ، دسترسي اين منطقه به گونه هاي مختلف حمل و نقل ازجمله حمل و نقل هوايي، جاده اي و ريلي و آبي است. اروند به علت سابقه ديرينه تعامل با شرکتهاي حفاري نفتي و اکثر غولهاي عرصه انرژي در جهان، مکاني آرماني براي توسعه هاي زيرساختي است. منطقه آزاد تجاري اروند به علت داشتن جاده هاي راهبردي ترانزيت ، دسترسي به آبهاي بين المللي و مجاورت با بصره -دومين استان بزرگ عراق ، بهشتي فوق العاده براي کارافرين ها و سرمايه گذاران بين المللي است. درعين حال، اين منطقه، مسيري ترانزيت براي ميليونها زائر ايراني و عراقي است که به صورت مرتب و در سراسر طول سال از زيارتگاهها و مکانهاي مذهبي دو کشور ديدن مي کنند.

محور های کسب و کار

  • محور اصلی: صنایع پالایشی و offshore
  • صنعت گردشگری
  • صنايع شیلات و فرآوري کشاورزي
  • صنایع پپشتیبان و پایین دستی نفت و پتروشيمي
  • خدمات تجاري
  • صنایع سنگین (فولاد سازی، خط نورد لوله و...)
  • صنایع پاک
  • صنایع تاسیسات دریایی

موزه آبادان

یکی از موزه‌های قدیمی ایران است این موزه در سال ۱۳۳۸ با مجموعه آثاری از دوره ما قبل تاریخی، تاریخی و آثاری‌از دوره‌های متاخر تا دوره قاجاریه و نیز آثاری از هنرمندان کارگاه‌های هنرهای سنتی افتتاح شد. موزه آبادان در محله بوآرده شمالی در ضلع جنوب غربی دانشکده نفت آبادان و با وسعت تقریبی ۱۸۰۰ مترمربع توسط علی هانیبال و با همکاری شرکت نفت آبادان تاسیس گردید و در سال ۱۳۴۰ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مسجد رنگونی‌های آبادان

سال ۱۲۹۱شمسی پالایشگاه آبادان به عنوان اولین واحد تصفیه نفت ایران و مرکز عمده صدور فراورده های نفتی در نیمکره شرقی آغاز بکار کرد . با مطرح شدن آبادان به عنوان یکی از شهرهای صنعتی ، هزاران تبعه انگلیسی ، هندی و پاکستانی به این شهر مهاجرت کردند . از نخستین گروه هایی که به آبادان آمدند کارکنان پالایشگاه رنگون پایتخت کشور برمه و عمدتاً رنگونی الاصل و مسلمان بودند . به همین لحاظ درصدد تاسیس عبادتگاه در زمین های شرکت نفت بآمدند و بالاخره با موافقت این شرکت ، ساخت مسجد بدست کارگران پاکستانی پالایشگاه آبادان آغاز و در سال ۱۲۹۹ خورشیدی بنای آن نهاده شد

لورم ایپسوم یا طرح‌نما

به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود. طراح گرافیک از این متن به عنوان عنصری از ترکیب بندی برای پر کردن صفحه و ارایه اولیه شکل ظاهری و کلی طرح سفارش گرفته شده استفاده می نماید، تا از نظر گرافیکی نشانگر چگونگی نوع و اندازه فونت و ظاهر متن باشد. معمولا طراحان گرافیک برای صفحه‌آرایی، نخست از متن‌های آزمایشی و بی‌معنی استفاده می‌کنند تا صرفا به مشتری یا صاحب کار خود نشان دهند که صفحه طراحی یا صفحه بندی شده بعد از اینکه متن در آن قرار گیرد چگونه به نظر می‌رسد و قلم‌ها و اندازه‌بندی‌ها چگونه در نظر گرفته شده‌است. از آنجایی که طراحان عموما نویسنده متن نیستند و وظیفه رعایت حق تکثیر متون را ندارند و در همان حال کار آنها به نوعی وابسته به متن می‌باشد آنها با استفاده از محتویات ساختگی، صفحه گرافیکی خود را صفحه‌آرایی می‌کنند تا مرحله طراحی و صفحه‌بندی را به پایان برند.

لورم ایپسوم یا طرح‌نما

به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود. طراح گرافیک از این متن به عنوان عنصری از ترکیب بندی برای پر کردن صفحه و ارایه اولیه شکل ظاهری و کلی طرح سفارش گرفته شده استفاده می نماید، تا از نظر گرافیکی نشانگر چگونگی نوع و اندازه فونت و ظاهر متن باشد. معمولا طراحان گرافیک برای صفحه‌آرایی، نخست از متن‌های آزمایشی و بی‌معنی استفاده می‌کنند تا صرفا به مشتری یا صاحب کار خود نشان دهند که صفحه طراحی یا صفحه بندی شده بعد از اینکه متن در آن قرار گیرد چگونه به نظر می‌رسد و قلم‌ها و اندازه‌بندی‌ها چگونه در نظر گرفته شده‌است. از آنجایی که طراحان عموما نویسنده متن نیستند و وظیفه رعایت حق تکثیر متون را ندارند و در همان حال کار آنها به نوعی وابسته به متن می‌باشد آنها با استفاده از محتویات ساختگی، صفحه گرافیکی خود را صفحه‌آرایی می‌کنند تا مرحله طراحی و صفحه‌بندی را به پایان برند.

لورم ایپسوم یا طرح‌نما

به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود. طراح گرافیک از این متن به عنوان عنصری از ترکیب بندی برای پر کردن صفحه و ارایه اولیه شکل ظاهری و کلی طرح سفارش گرفته شده استفاده می نماید، تا از نظر گرافیکی نشانگر چگونگی نوع و اندازه فونت و ظاهر متن باشد. معمولا طراحان گرافیک برای صفحه‌آرایی، نخست از متن‌های آزمایشی و بی‌معنی استفاده می‌کنند تا صرفا به مشتری یا صاحب کار خود نشان دهند که صفحه طراحی یا صفحه بندی شده بعد از اینکه متن در آن قرار گیرد چگونه به نظر می‌رسد و قلم‌ها و اندازه‌بندی‌ها چگونه در نظر گرفته شده‌است. از آنجایی که طراحان عموما نویسنده متن نیستند و وظیفه رعایت حق تکثیر متون را ندارند و در همان حال کار آنها به نوعی وابسته به متن می‌باشد آنها با استفاده از محتویات ساختگی، صفحه گرافیکی خود را صفحه‌آرایی می‌کنند تا مرحله طراحی و صفحه‌بندی را به پایان برند.

لورم ایپسوم یا طرح‌نما

به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود. طراح گرافیک از این متن به عنوان عنصری از ترکیب بندی برای پر کردن صفحه و ارایه اولیه شکل ظاهری و کلی طرح سفارش گرفته شده استفاده می نماید، تا از نظر گرافیکی نشانگر چگونگی نوع و اندازه فونت و ظاهر متن باشد. معمولا طراحان گرافیک برای صفحه‌آرایی، نخست از متن‌های آزمایشی و بی‌معنی استفاده می‌کنند تا صرفا به مشتری یا صاحب کار خود نشان دهند که صفحه طراحی یا صفحه بندی شده بعد از اینکه متن در آن قرار گیرد چگونه به نظر می‌رسد و قلم‌ها و اندازه‌بندی‌ها چگونه در نظر گرفته شده‌است. از آنجایی که طراحان عموما نویسنده متن نیستند و وظیفه رعایت حق تکثیر متون را ندارند و در همان حال کار آنها به نوعی وابسته به متن می‌باشد آنها با استفاده از محتویات ساختگی، صفحه گرافیکی خود را صفحه‌آرایی می‌کنند تا مرحله طراحی و صفحه‌بندی را به پایان برند.

اطلاعات تماس

از این كه با نظرات خود ما را در ارائه خدمات بهتر یاری می فرمایید سپاسگزاریم

دفتر مرکزی

  • آبادان ـ بریم
  • 8-53264017 061
  • 53267021 061
  • info@arvandfreezone.com

دفتر تهران

  • م آرژانتين ـ خ خالد اسلامبولي نبش خ 29 ـ شماره 143
  • 02188889505 و 02188883040
  • 88880900
  • info@arvandfreezone.com